środa, 19 marca 2014

kapuśniak po mojemu

Kapusta  kiszona to doskonałe zródło witaminy C (w 100 g jest jej tyle co w całej cytrynie!)
a także innych witamin z grupy B oraz wit. K,P,E .Zawiera również wiele cennych soli mineralnych .Dlatego warto ją jeść o każdej porze roku.W kuchni na szczęście jest wiele możliwości jej wykorzystania i to pod rożną postacią.Ja wybrałam na dziś kapuśniaczek ,który za każdym razem kiedy go robię wychodzi co raz lepszy;-) Jest to kolejna potrawa którą się nauczyłam robić sama bez przepisu;)

Składniki :
  • drobiowe lub wieprzowe porcje rosołowe (np żeberko wieprzowe lub skrzydełko drobiowe)na wywar
  • przyprawa vegeta
  • liść laurowy 1 szt
  • ziele angielskie 2 szt
  • grzybek suszony 1 szt
  • por 1/2
  • 1 marchewka 
  • 1 pietruszka
  • 4 ziemniaki
  • kapusta kiszona ok 15 dag
  • pieprz
  • 1 cebula
  • boczek wędzony 10 dag
  • kiełbasa wiejska 10 dag
W garnku ok 3 l nastawiamy kości na wywar dodajemy ,liść laurowy,ziele angielskie,grzybek gotujemy do miękkości mięsa.Boczek kroimy w szerokie paseczki,kiełbasę w pół plasterki,cebulę w kostkę przesmażamy razem na patelni.Kapustę odciskamy od kwasu,szatkujemy drobno,ziemniaki kroimy w kostkę,marchewkę i pietruszkę również.Pora w pół krążki.Dodajemy warzywa do zupy oraz przesmażony boczek i kiełbaskę.Doprawiamy do smaku vegetką i pieprzem.Mięso obieramy od kości ,dodajemy do zupy.
Opis jednej porcji produktu [80 g]:1 porcja - 80 gWartość energetyczna w 1 porcji [80 g]:16,00 kcalBiałko w 1 porcji [80 g]:0,72 gWęglowodany w 1 porcji [80 g]:1,12 gTłuszcz w 1 porcji [80 g]:0,11 g

1 komentarz:

  1. wartości odżywcze na samym dole posta odnoszą się do kapusty kiszonej

    OdpowiedzUsuń