SAŁATKA Z PORÓW ZE ŚLIWKAMI WG ANASTAZJI

Przepis na prostą surówkę obiadową z małym urozmaiceniem;
Śliwka doskonale się komponuje z pozostałymi składnikami ,sprawiając ,że surówka ma bardziej wyrafinowany smak i staje się niezwykle oryginalna.Polecam przepis ,który pochodzi z książki ''SAŁATKI I SURÓWKI Siostry  Anastazji'' .Proporcje są dość duże;ja do obiadu dla 4 osób użyłam połowę z podanych składników;

Składniki;
  • 3 pory
  • 30 dag śliwek węgierek
  • 2-3 średnie jabłka
  • 1 marchew
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • sok z 1/2 cytryny
  • sól
  • pieprz
  • 1 jogurt naturalny
Wykonanie;
Pory oczyścić,pokroić w krążki ,sparzyć,przelać zimną wodą.(ja nie sparzałam;wolę surowego pora)
Śliwki umyć ,pokroić w plasterki.Marchew zetrzeć na tarce o drobnych oczkach .Jabłka obrać ,pokroić w półplasterki i skropić sokiem z cytryny.Szczypiorek drobno posiekać.Wszystkie składniki wymieszać ,dodać jogurt i doprawić do smaku,ponownie wymieszać.Przełożyć do salaterki i udekorować.





Smaczna Jesień

Komentarze

  1. Ale zbieg okoliczności, wczoraj też robiłam na obiad surówkę por ze śliwką - tyle, że bez marchewki:) Pysznie się prezentuje Twoja suróweczka.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty