''LUKIER KRÓLEWSKI ''-NAJLEPSZY DO DEKOROWANIA

Moja pierwsza chatka z piernika ,która była nie lada wyzwaniem;) Zdecydowanie jest to robota  przeznaczona dla cierpliwych ;) Dobrze ,że miałam akurat dobry dzień,a dzieci były nadzwyczaj grzeczne i udało się sklecić obiecaną chatkę;) ba! 2 chatki !Przy okazji powstały ulubione pierniczki ,który powędrowały na  ''mikołajki ''do szkoły ;) Najwięcej frajdy oczywiście było przy samym dekorowaniu; lukier królewski robiony na białku sprawdził się idealnie.

Składniki na lukier :
  • 1 białko jajka kurzego
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cytryny
Białko ubić na sztywno,dodać cukier puder,ucierać momentu rozpuszczenia się cukru i uzyskania odpowiedniej gęstości lukru.Pod koniec dodać sok z cytryny.

Pierniczki i chatka powstała z ulubionego ,sprawdzonego przepisu :
swiateczne-pierniczki-reniferki-
Chatkę wycięłam używając szablonu narysowanego na papierze.Upieczone części chatki sklejałam za pomocą gorącego karmelu zrobionego z cukru i wody(skleja idealnie;mocno i szybko)
Lukrem zamaskowałam wszystkie niedoskonałości ( szczególnie na łączeniach karmelem) oraz udekorowałam chatkę wg własnego pomysłu.Lukier przekładam małymi porcjami do małej strzykawki lub szprycy i dekoruję .
''Łańcuch z pierniczków''z tego samego przepisu :
łancuch-z-pierniczków










Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty