SAŁATKA ''EAT COBB''

Świetna  sałatka rodem z Ameryki ;podobno dawno temu  wymyślił ją niejaki Robert Cobb przygotowując sobie sałatkę z tego co miał w lodówce ;czyli tzw.resztek ;-) Sama nazwa ''EAT COOB'' to skrócona lista składników ;) czyli egg,avocado,tomato,chicken,onion,becon,blue cheese ;-) Niech im będzie ;wyszło super. Ja pierwszy raz jadłam ją w wykonaniu mojej mamy a ten przepis  znalazłam  na blogu :http://zadanie-gotowanie.blogspot.com/2017/10/saatka-cobb.html  i też  polecam !

Składniki:

  • 1  filet z kurczaka ( ja użyłam pieczonego schabu zamiast kurczaka)
  • 250 g pomidorków koktajlowych
  • 1 avocado
  • 2 jajka 
  • 1 czerwona cebula
  • sałata rzymska
  • 100 g sera pleśniowego z niebieską pleśnią Lazur
  • 100 g boczku wędzonego
  • szczypiorek 
  • sok z cytryny
Sos sałatkowy:
  • 100 ml oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżeczki musztardy 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 ząbek czosnku 
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • 2 łyżki octu winnego..
Filet z kurczaka pokroić w kostkę ,doprawić ulubionymi przyprawami,podsmażyć na złoty kolor.
Jajka ugotowac na twardo ,pokroić w kostkę.Boczek pokroić w paski i podsmażyć.Ser cebulę i avocado również pokroić w kostkę.Pomidorki przekroić na pół.Liście sałaty ułożyć na półmisku.Kolejno rzędami układać składniki:
kurczak,pomidorki,cebula,jajko,boczek,ser,avocado.
Przed podaniem sałatkę polewamy przygotowanym sosem.



Komentarze

Popularne posty