poniedziałek, 5 maja 2014

surówka z kiszonej kapusty do obiadu

Surówka ta pasuje chyba do wszystkich rodzajów mięs.Ja najbardziej lubię do ryby ,do żeberka,do golonki...Dlaczego warto nią jeść przez cały rok?Gdyż to doskonałe źródło witaminy C,która wzmacnia odporność,witamina B dotlenia organizm oraz łagodzi szkodliwe działanie alkoholu.Witamina E i związki siarkoorganiczne działają na wygląd  skóry oraz włosów i paznokci.Natomiast zawarte w niej naturalne przeciwutleniacze zatrzymują młodość na dłużej;) Fitoncydy działają grzybo- i bakteriobójczo.Oprócz cennych witamin kapusta kiszona to doskonałe źródło soli mineralnych:potasu,magnezu,żelaza oraz wapnia.Co ciekawe kapusta kiszona ma również właściwości termoregulacyjne,obniża zawyżoną jak i podwyższa zbyt niską temp ciała.Ma również właściwości antyrakowe.Warty uwagi i stosowania jest również sok z kiszonej kapusty,który wzmacnia odporność łagodzi nawet kaszel ,poprawia apetyt oraz przyśpiesza przemianę materii..Picie soku zalecane jest szczególnie przy anemii.


Składniki dla 4-5 osób:

  • 0,5 kg kapusty kiszonej
  • 1 marchewka
  • 1 cebula 
  • szczypiorek lub/i  natka pietruszki
  • sól 
  • pieprz
  • cukier
  • 1-2 łyżki oleju
Kapustę odciskamy z nadmiaru soku( oczywiście sok-do szklanki ),kroimy na drobno. Cebulę kroimy w kostkę,marchewkę ścieramy na tarce o drobnych lub grubych oczkach.Mieszamy ,dodając olej oraz przyprawy do smaku.Dodajemy szczypiorek/natkę.


Wartość energetyczna kapusty kiszonej  w 100 g:20,00 kcal
Białko w 100 g:0,90 g
Węglowodany w 100 g:1,40 g
Tłuszcz w 100 g:0,14 g


Opis jednej porcji produktu [80 g]:1 porcja - 80 g
Wartość energetyczna w 1 porcji [80 g]:16,00 kcal
Białko w 1 porcji [80 g]:0,72 g
Węglowodany w 1 porcji [80 g]:1,12 g
Tłuszcz w 1 porcji [80 g]:0,11 g

2 komentarze:

  1. Idealna do domowego schabowego :-) Też taką przyrządzam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię podobną ale koniecznie z jabłkiem. Jest super.

    OdpowiedzUsuń