''KRÓLIK W POTRAWCE'' wg S.Anastazji

Kolejna propozycja podania królika;w mojej ulubionej wersji z mojej ulubionej książki ''Specjały Siostry Anastazji''.Polecam.

Składniki:

  • 1 królik
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka
  • 1/2 selera
  • 1 mała cebula
  • 1 szklanka słodkiej śmietany
  • 2-3 łyżki mąki pszennej
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
Mięso królika oczyścić i pokroić na porcje.Zagotować wodę,posolić ,dodać jarzyny i mięso.Ugotować mięso ,wyjąć ,obrać z kości ,pokroić na małe kawałki.( Ja pozostawiłam porcje mięsa w całości )Ugotowane jarzyny zetrzeć na tarce o grubych oczkach ( ja pokroiłam w słupki) Śmietanę dokładnie roztrzepać z mąką i zrobić sos na pozostałym wywarze.Dodać kawałki królika i jarzyny.Doprawić do smaku .Posypać drobno posiekaną natką.
Podawać z ryżem lub ziemniakami,buraczkami,zielonym groszkiem.






Komentarze

Popularne posty