środa, 16 kwietnia 2014

zdrowa przekąska

Bakalie,orzechy,pestki dyni i słonecznika,płatki kukurydziane...pełne żelaza witamin i składników odżywczych ,zdrowy zamiennik słodyczy.U mnie w domu sprawdza się doskonale zamiast słodkich cukierków ,stanowią zdrową przekąskę o każdej porze dnia .Można je również dodawać do różnych potraw mięsnych ,sałatek ,deserów,ciast...Idealne dla dzieci z niedoborem żelaza i witamin;pomagają uzupełnić niedobory jak i podnoszą odporność.Szybko stają się ulubioną przekąską .polecam !


PESTKI DYNI :

Wartość energetyczna w 100 g:556,00 kcalBiałko w 100 g:24,50 gWęglowodany w 100 g:12,70 gTłuszcz w 100 g:45,80 g
Opis jednej porcji produktu [15 g]:1 łyżka - 15 gWartość energetyczna w 1 porcji [15 g]:83,40 kcalBiałko w 1 porcji [15 g]:3,67 gWęglowodany w 1 porcji [15 g]:1,91 gTłuszcz w 1 porcji [15 g]:6,87 g

Dynia zawiera wiele witamin z grupy B - B1, B2, PP, a także witaminę C. Dynia bogata jest w błonnik, wapń, żelazo, fosfor i magnez. Pestki dyni zawierają dobroczynny olej z fitosterolami i nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. To dlatego są zalecane osobom z miażdżycą i zbyt wysokim złym cholesterolem. Im ciemniejszy miąższ owocu tym więcej ma witamin, a także karotenu, który poprawia koloryt skóry. Dynia wspomaga pracę serca i układu trawiennego, poprawia też wzrok.
Dynia jest owocem niskokalorycznym, 100 g to ok. 30 kcal. Ma także właściwości moczopędne, korzystnie działa na nerki oraz pęcherz. Warto jeść pestki dyni na przekąskę zamiast słodyczy lub produktów mącznych.
PŁATKI MIGDAŁOWE:
Wartość energetyczna w 100 g:572,00 kcalBiałko w 100 g:20,00 gWęglowodany w 100 g:7,60 gTłuszcz w 100 g:52,00 g
Opis jednej porcji produktu [10 g]:1 porcja - 10 g
Wartość energetyczna w 1 porcji [10 g]:57,20 kcal
Białko w 1 porcji [10 g]:2,00 g
Węglowodany w 1 porcji [10 g]:0,76 g
Tłuszcz w 1 porcji [10 g]:5,20 g
Migdały są bogatym źródłem substancji odżywczych. Zawierają nienasycone kwasy tłuszczowemagnezmiedźbłonnik, tokoferole. Dzięki unikalnej kompozycji migdały korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy, obniżają poziom cholesterolu, zwalczają wolne rodniki oraz zapobiegają tyciu.

Standardowa porcja (28 g) migdałów dostarcza:
  • tokoferole - witamina E (36,4% dziennego zapotrzebowania),
  • mangan (36,0% dziennego zapotrzebowania),
  • magnez (19,5%),
  • miedź (16,0%),
  • błonnik (13,2%),
  • ryboflawinę - witamina B2 (13,5%),
  • białko (12,1%).
Ponadto migdały charakteryzują się wysoką zawartości argininy – aminokwasu, który wchodzi w skład karnityny (poprawiającej wydolność mięśni). Spożycie porcji migdałów (28 g) dostarcza 164 kalorie, pochodzące głównie z tłuszczu, jednakże są to tłuszcze przede wszystkim nienasycone.
Migdały zawierają również substancje o właściwościach antyoksydacyjnych (zwalczających wolne rodniki). 100 g migdałów to 2 μg karotenoidów i 25 mg flawonoidów.
Porcja 28 g migdałów może zastąpić posiłek – drugie śniadanie lub podwieczorek.
RODZYNKI:

rodzynki chronią przed osteoporozą

  • 10 dag: 277 kcal
To przekąska dla przekwitających pań. Podczas menopauzy spada produkcja estrogenów, co powoduje wypłukiwanie wapnia z kości i osteoporozę. Zawarte w rodzynkach wapń i bor spowalniają ten proces.
Poza tym rodzynki są dość dobrym źródłem błonnika, dlatego powinny się znaleźć w diecie cierpiących na zaparcia. Zawierają też magnez i witaminy z grupy B, pomagają więc w utrzymaniu koncentracji. Ponadto w ich skład wchodzą witaminy C oraz E, a także potas, cynk i żelazo. Te składniki poprawiają pracę serca i wygląd skóry oraz podnoszą odporność.



http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/bakalie-sa-zdrowe-wartosci-odzywcze-orzechow-rodzynek-suszonych-fig-mo_33608.html



SUSZONE   MORELE :
   Suszone morele od starożytności stosowane są w medycynie wschodniej jako środek sprzyjający zachowaniu miękkości, gładkości i jędrności skóry. Prawidłowo wysuszone owoce ze względu na zagęszczenie składników i odparowanie wody zawierają mnóstwo składników odżywczych. Oczywiście - mniej wody to więcej kalorii. Z uwagi na dużą ilość pierwiastków zasadotwórczych zalecane są przy nadkwaśności żołądka oraz w stanach zakwaszenia organizmu, np. po wysiłku fizycznym. Suszone morele, jako jedyne wśród owoców suszonych, mogą być jedzone przez cukrzyków, dzięki odpowiedniej strukturze zawartych w nich cukrów. Morele są wyjątkowo korzystnym zamiennikiem słodyczy dla niemalże wszystkich łasuchów. Suszone morele opóźniają procesy starzenia. Pozytywnie oddziaływają na cerę, zwłaszcza trądzikową. Dobrze wpływają na wzrok. Skutecznie chronią przed anemią. Morele mogą działać lekko przeczyszczająco. Warto jednak zwrócić uwagę, że suszone morele zazwyczaj konserwowane są dwutlenkiem siarki.



Wartości odżywcze - suszone morele
SkładnikZawartość
w 100 [g]
Wartość energetyczna241 kcal
Białko3,4 g
Tłuszcz ogółem0,5 g
Kwasy tłuszczowe nasycone0,017 g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone0,074 g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone0,074 g
Kwasy tłuszczowe omega-3~
Kwasy tłuszczowe omega-674 mg
Węglowodany62,6 g
Błonnik pokarmowy7,3 g
Witamina A3604 I.U.
Witamina D~
Witamina E4,3 mg
Witamina K3,1 µg
Witamina C1 mg
Witamina B10,015 mg
Witamina B20,074 mg
Witamina B3 (PP)2,59 mg
Witamina B60,143 mg
Kwas foliowy10 µg
Witamina B120,0 µg
Kwas pantotenowy0,51 mg
Wapń55 mg
Żelazo2,7 mg
Magnez33 mg
Fosfor71 mg
Potas1162 mg
Sód10 mg
Cynk0,39 mg
Miedź0,32 mg
Selen2,2 µg
Cholesterol0,0 mg
Fitosterole~

PŁATKI    KUKURYDZIANE:

Wartość energetyczna w 100 g:381,00 kcalBiałko w 100 g:7,30 gWęglowodany w 100 g:83,40 gTłuszcz w 100 g:1,30 g
Opis jednej porcji produktu [30 g]:1 porcja - 30 gWartość energetyczna w 1 porcji [30 g]:114,30 kcalBiałko w 1 porcji [30 g]:2,19 gWęglowodany w 1 porcji [30 g]:25,02 gTłuszcz w 1 porcji [30 g]:0,39 g

Płatki kukurydziane są zdrowe, ponieważ zawierają węglowodany złożone, witaminę C oraz witaminy z grupy B. Ale spośród różnych rodzajów płatków są one najrzadziej polecane - zawierają bowiem najwięcej sodu (składnika, którego i tak jest w naszej diecie zdecydowanie za dużo), a najmniej wapnia, fosforu, żelaza, magnezu, witaminy E. Zdecydowanie więcej mają tych składników płatki owsiane oraz pszenne. Płatki kukurydziane z kolei zwierają więcej witamin z grupy B.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz