królik duszony

Przepis z książki ''183 Nowe Przepisy Siostry Anastazji'' ,bardzo fajny ,robiłam go już kolejny raz i smakował każdemu;) polecam w takiej wersji ,lecz ja dodałam od siebie kilka szczegółów; do sosu dodałam marchewkę i selera oraz koperek.


Składniki:

  • 1 nieduży królik
  • 5-6 średnich cebul
  • 4-5 ząbków czosnku
  • majeranek
  • mąka pszenna
  • 1/2 szklanki słodkiej śmietanki
  • olej
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • sól 
  • pieprz
Królika pokroić na porcje,każdą natrzeć rozgniecionym czosnkiem ,solą ,pieprzem,obtoczyć w mące i obsmażyć na oleju.Cebulę pokroić w pół plasterki ,zeszklić na oleju,dodać ziele angielskie,liść laurowy,podlać wodą ,włożyć podsmażonego królika i dusić do miękkości.Następnie wyjąć porcje królika,sos przecedzić,zagęścić śmietaną i mąką,doprawić,włożyć królika do sosu i chwilę dusić. (sos można zrobić pomidorowy ,dodając przecier,można też nie przecedzać ,podając z cebulką)


Wartość Odżywczana 100 gramEnergia569 kJ
136 kalorieBiałko20,05 gWęglowodany0 gTłuszcze5,55 gTłuszcz Nasycony1,66 gTłuszcz Jednonienasycony1,5 gTłuszcz Wielonienasycony1,08 gCholesterol57 mgBłonnik0 gSód41 mgPotas330 mg


Opis jednej porcji produktu [150 g]:1 porcja - 150 g
Wartość energetyczna w 1 porcji [150 g]:222,00 kcal
Białko w 1 porcji [150 g]:35,40 g
Węglowodany w 1 porcji [150 g]:0,00 g
Tłuszcz w 1 porcji [150 g]:6,45 g



Komentarze

  1. Ech, patrząc na Twoje danie, nostalgia mnie nachodzi za latami dzieciństwa, kiedy to Ojciec hodował namiętnie króliki a Rodzicielka (trochę już mniej namiętnie) przyrządzała je w potrawce...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis ,pierwszy raz spotkałam się z nim ,jest wart uwagi
    Jestem zaskoczona tym ,ze można również przygotować sos pomidorowy , to dla mnie nowość
    Ten królik duszony bardzo apetycznie wygląda i jest na pewno przepyszny
    Uwielbiam mięso z królika )Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty