niedziela, 16 marca 2014

cukiniowa przystawka

Każdy, kto stosuje dietę odchudzającą, powinien pamiętać o cukinii, bowiem ma wyjątkowo niską wartość energetyczną, a przy tym zawiera mnóstwo witamin: C, A, K i wit. z grupy B. Bogata jest również w beta-karoten i składniki mineralne, takie jak magnez, potas czy żelazo. Cukinia zalecana jest osobom o wrażliwym układzie pokarmowym, gdyż łagodzi objawy nadkwaśności. Zawarte w niej związki zasadowe działają odkwaszająco i wpływają korzystnie na proces trawienie.

U mnie w domu cukinia zagościła dzięki mojej mamie ,która prostym przepisem przekonała nas do niej.Teraz nie wyobrażamy sobie ,by jej nie jeść,często gości na naszym stole w różnej postaci.Dlatego jeżeli ktoś nie lubi cukinii lub nie wie jak smakuje proponuję na początek tą przystawkę,przekona najbardziej wybredne podniebienie;-)

Składniki:

  • 1 mała lub średnia cukinia
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawa vegeta
  • mąka
  • olej do smażenia
Cukinię myjemy,kroimy wzdłuż w cienkie plastry.Czosnek zgniatamy ,nacieramy plastry,posypujemy vegetką ,obtaczamy w mące i smażymy na niewielkiej ilości oleju z obu stron.Najlepiej smakuje z  pomidorem lub grillowanym mięsem. 
Zamoast smażenia cukinie możemy grillować na folii aluminiowej skrapiając ją  olejem.



1 komentarz:

  1. Ja najczęściej przygotowuję cukinię faszerowaną i zapiekaną :)

    OdpowiedzUsuń